TSO

Bekijk de procedure betalingen en gedragscode TSO.
  • Tussenschoolse opvang

Op de Don Boscoschool is het overblijven georganiseerd door TSO-medewerkers. Gezamenlijk zetten we ons in voor een gezellige en gezonde tussenschoolse opvang (TSO).

De TSO wordt op gevarieerde wijze ingevuld. De kinderen krijgen vers fruit of rauwkost; dit is bij het overblijfarrangement inbegrepen. Na de lunch kunnen de kinderen lekker buitenspelen, waarbij de overblijfvrijwilligers continue toezicht houden en begeleiden waar nodig.

Overblijven kan op maandag, dinsdag en donderdag. Blijft uw kind om welke reden dan ook niet over op een vaste dag, meld dit dan bij de leerkracht. Indien uw kind elders gaat overblijven, geeft u dan een briefje mee met uw toestemming.

De kinderen eten onder toezicht van de overblijfmedewerker in de klas. Geef uw kind een verantwoorde maaltijd mee, zoals boterhammen of een broodje met beleg dat uw kind lekker vindt. Houd rekening met de eetlust van uw kind en geef niet te veel mee. Een snoepje mag, liefst in beperkte mate. Chips, lolly’s en kauwgum zijn niet toegestaan. Als het regent, spelen de kinderen binnen met de materialen die voor het overblijven zijn aangeschaft. Tot 13.00 uur is het schoolplein uitsluitend toegankelijk voor de overblijvers.

De inkomsten van het overblijven worden besteed aan fruit en speelmaterialen voor de kinderen. Daarnaast ontvangen de overblijfmedewerkers een financiële vergoeding uit dit budget en worden de kosten vergoed.